сряда, 21 декември 2011 г.

Краят на годината


Беше най-щастливата за мен !
Като им кажа така на хората , и разговора естествено стига до пари .
Типично по български , ще кажат много  българи .
Не знам , аз винаги съм имал пари , поне докато се оженя ?
Не , не , просто женитбата ми съвпадна  с истинското начало на Прехода у нас .
Съвпадение !
Елементарно , но много хора не могат да  разберат , че можеш да играеш ТОТО   десет живота и пак да не спечелиш , шансът е почти нулев ако нямаш късмет .
А какво да говорим  за  по-сложните  неща ?
Като това ,  защо е толкова типично българите да склоняваме разговора до пари !
Ходихме до Бела Паланка  и Таково ! - му казвам , а той ме прекъсва – Ние ходихме до Париж ! И да тичат срещу нас не може да ги стигнем !
Е , че ти затова ли ходи до Париж ? – викам му , това всеки типичен българин го знае .
Ами виж сега , България е малка страна , и ... ! – като ми е взел думата  продължава човека .
Не че и на мен не ми се ходи до Париж ? 
Но струва пари и нямам идея защо да ги давам сега !
Ей така без идея  един ден , на  късия ден , превключвам каналите и още по-безидейно ми става от нашите телевизии . И тогава се сетих за идеята която ми даде едно младо българче във влака .
Разказах му колко весело посрещнахме Новата Година в Ниш на площада  и че ми се гледа Нишка телевизия . И той ми даде идеята за едно софтуерче с което гледаш телевизии от цял свят .
И след малко си пуснах телевизия Ниш  и ми се пооправи настроението .
Сърбоман ли си станал , ме пита един познат ? – то приятели не ми останаха , или поне не ме търсят .
Българин съм бе от село Нейково, гордея се  и с двете !
Чакай да ти разправя ! – му викам .
Свършва сутрешния блок на Телевизия Ниш и  докато рекламират гардероба и козметиката на студиото за фон пуснаха една тяхна рок група – веднага ги харесах GALIJA ( Галия – Галера) .
И  скоро след това им влязох в календара .
Ще пеят в Бела Паланка !
По-близо от това ?
-         Къде отиваш ? – ме пита сръбската хубавица полицайка .
-         В Бела Паланка !
-         А защо отиваш ? – настоява тя
-         На концерт на Галия ! – тържествено обявявам аз , но не виждам да се трогва хубавата млада служителка на сръбската власт .
        Къде отиваш ? – след няколко метра ме пита сръбския митничар .
        В Бела Паланка  . – вече рутинно отговарям на (като го гледам набор)  митничаря .
        А защо отиваш ? – настоятелен е и той .
        На концерт на Галия  .
        Ооооо ! – възторгва се сърбина .
        Bajaga , Galija , Riblja Corba !  - само пръстче да ми подадат и изгърмявам аз .
        Riblja Corba , Bajaga , Galija ! – поправя ме с усмивка сърбина .
        Bajaga , Galija , Riblja Corba !   - инатя се и се хиля аз .

Спирам в Бела Паланка  и се оглеждам притеснен !
То все едно Щурците да свирят в Елхово !
До мен спира една „Застава” по-стара и от нашето старо рено , и от нея излиза едно младо момче .
-         Къде ще е концерта на Галия ? – питам разколебан аз .
-         Кафана ли ти трябва ? – ме пита момчето .
-         Концерт , Галия ? 
-         Ааа !  - ела  и направо ме заведе все едно че там отиваше .
-         Как се казваш ? – питам го
-         Иван !
-         Димитър ! 
-         На колко си години ?
-         На 34 .
-         Какво работиш ?
-         Месар !
(Това в България някой сега дали ще ми го каже – че работи месар ?)
Градския летен театър почти се напълни с млади хора и мои набори .
Галия пяха повече от два часа без да спрат все едно че са в Белград Арена .
Снимах се с групата ! Най-щастливия човек на земята !
Трябва да видя и Bajaga сега ! – обмислях докато се взирах в нощта обратно към Калотина .
След месец в Таково .
Половината път вече го знам .
Двадесет и две години съм го чакал този ден !

За старите приятели 

  
За младите приятели

1 коментар:

Последователи